2016. december 10., szombat

Epifánia

...és egyben szakrilégium





Beleegyezem. Hogy képtelen vagyok
fókuszálni, úgy, ahogy illene.
Hogy a károgásnak tényleg szárnyat adjon
ami a másik végén karom és csőr.
Beleegyezem, nem segítesz, mert
aki méltó, nem kell megsegíteni.
Lopott időből csurgó lélegzetvétel,
úgy oszlik el, ahogy a mástól lopott idő szokott.
Beleegyezem. Hogy nem vagyok életszerű.
Ha megszólítok, nem kérdezek.
Ne válaszolj. Beleegyezem, hogy
semmilyen válaszra nem vagyok kíváncsi.
Beleegyezem, hogy képtelen vagyok
nem vagyok képes.
Hogy végre széttárjam, amit kaptam,
tépjen karomcsőr szél ha úgy.
Beleegyezem. Nyugtalanítónak találsz
és udvarias vagy, ahogy illik.
És tényleg nem érdekel, mikor
hang nélkül nem repülök.
Beleegyezem. Hogy képtelen vagyok
fókuszálni, úgy, ahogy illene.
Hogy ami nem jön el, az meztelen.

Ami tényleg végül,
tényleg tényleg és
tényleg mégis
az nem jön el.



*



háttal a napnak
látod, amit a nap lát
árnyékraforgó



*



Beleegyezem. Hogy a részvétel fontos,
kuszálni a szálakat.
Hogy részvéttel fontos. A károgás
csak egy bevett kommunikációs forma,
karomcsőrbeszéd. Beleegyezem, hogy
nem segítesz megérteni.
Hogy nem érem fel a cseréptörésből
sem ésszel. Hiába kiabálok.
Beleegyezem, hogy hiába kiabálok.
Az egyensúly, ami kitelik tőlem,
mérgektől mélyül hogy magasodjon.
Beleegyezem, hogy az önmérgezés sem
vétek, sem dicsőség. Csak
elrugaszkodás után csökkentem
vele a röpképesség hatótávolságát.
Beleegyezem, hogy a zuhanás is
a repülés egyik bevett formája.
Beleegyezem, hogy lehet egyensúlyban is
zuhanni.

Amíg tényleg tényleg,
tényleg végül és
tényleg mégis -
meztelenül.



*



semmi tragikus
nincs abban, ha egyszer csak
nem repülsz tovább



*



Beleegyezem, hogy nincs jutalom
se büntetés. Ugyanaz a falatka alma.
Hogy karomcsőrbeszédre ítéltettem és
ölnöm kell, ha beszélni akarok. Legelőször
a csendet. Beleegyezem, hogy
nem érted, mi ebben a szentségtörés.
És hogy valójában én sem értem.
Beleegyezem, hogy meg fogok változni
amíg idővel játszom. Hogy mindez,
amibe most beleegyeztem, koszló fekete
tintával, tollal pepecselt szerződés. Beleegyezem,
hogy nem érvényes. Hogy megszegem és
megszeged. Hogy
képtelen vagyok, hogy nem vagyok képes
betartani.
Beleegyezem, hogy nem is foglalkozol vele,
mibe egyezem és mibe nem.
Ebbe is beleegyezem.

Pedig tényleg tényleg,
tényleg mégis és
tényleg végül -
és tényleg sürgetem.



*



most. most lélegezz.
rugaszkodj el. tárd szét. 
most. feküdj a szélre.





saját


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése