2014. június 3., kedd

Kétely

                                       Szabó Magdának



Az a rettenetes gyanúm támadt
hogy tényleg egy falat kenyér vagy.
Pohár bor. Asztalon felejtett
megtört maradék. Semmi hangsúlyos
aranyozott díszlet. Semmi szertartás.
Barna kenyérvég a deszka szélén
mellette a frissen élezett késsel.
Pohár bor. Amibe már beleittak.

Az a rettenetes gyanúm támadt
hogy már áldoztam neked. Lehet
úgy áldozni, hogy nem veszed észre.
Ha már bűnözni lehet úgy. Prófétálták
a nemtörődömséget. Miért ne lehetne
hanyagságból áldozni. Neked.
Kenyérrel és borral. Hússal és
csókkal. Amikor beleittam.

A felnőttek otthagyott maradékába.
Pedig én vigyázok. Betartom
a szabályokat. A megadott tisztelet
a szabályé. És nem felejtek.
És nem bocsájtok meg. Soha az
ellenem vétkezőknek. Akár az Úré
lesújt a haragom. De hogyan sújtsak
egy korty borra le? Ha már beleittam?

Az a rettenetes gyanúm támadt
hogy tényleg egy falat kenyér vagy.
Merítkezés a bűnben. Enni inni
ölelni bűn. Minden bűn ami élvezet.
Te bűn vagy. Fertőző megváltás
az emésztőrendszeremben. Nincs
bocsánat a tudatlanságból vétkezőnek.
Lehet hogy miattad Ninive lettem -

Kenyér és bor. Kerülendő páros.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése