Első hármas-csoport
A közbeszéd nem tesz különbséget jó és kellemes között: Isten is jó, a viszketeg megvakarása is jó. Legtöbb ember a mennyről azt hiszi, hogy élvezet, s a pokolról, hogy gyötrelem.
A közbeszéd nem tesz különbséget jó és kellemes között: Isten is jó, a viszketeg megvakarása is jó. Legtöbb ember a mennyről azt hiszi, hogy élvezet, s a pokolról, hogy gyötrelem.
Az öröm, a kin és minden tagoltság, még ha legtisztább is, a testhez tartozik. A boldogságot csak a testben kíséri öröm, a boldogtalanságot csak a testben kíséri kín. A halállal elmállik az öröm, a kín és minden tagoltság.
A határtalan az érzelgősnek, mint a fagy; a gyűjteni vágyónak, mint a fosztogatás; az egyéniségnek, mint a megsemmisülés.
A határtalan az érzelgősnek, mint a fagy; a gyűjteni vágyónak, mint a fosztogatás; az egyéniségnek, mint a megsemmisülés.
(Weöres Sándor: A Teljesség felé)
Uram, hát mindent
veszítesz? Kín és öröm
veled foszlik el?
Először felparcelláznánk a teremtést -
legalábbis a Mestered szerint. Éhem lényei a
a túlnanban is (körökön kívül) ugyanazt művelik.
Megállnak a határtalan szélén valami köztes
nemlétben, (körökön kívül) váltatlanul.
A tehetetlenség (körön kívül) megmarad.
A strébernek csak a segge áll ki a homokból.
Az álmodó nem tud aludni. Az élvezőnek nem
elég. A szolgálat gödröket ás, aztán betemeti
őket. A szenvedély fuldoklik a mézben - de ha
olyan édes...
Ez a köztes (körön kívül): az érzelgős érez, a
gyűjteni vágyót kifosztják, az egyéniség
örök. A határtalan kapujában a kapaszkodás.
(Körön kívül) felparcellázott mezők a szavak.
A költőnek igaza van. De a határtalannak
igaza sincs...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése