2016. február 15., hétfő

Világvége-slam




Világvége

Aznap volt, amikor Szókratészt kidobtam
mert nem bírtam már a szájszagát –
hogy folyton éjfél után érkezett haza
matatott, elejtette a kulcsot
esetlenül próbált csendesen mozogni és
persze mindig levert valamit.

Kegyetlen voltam persze hogy – de untam
hogy egyszemélyes hajléktalanszállót
üzemeltetek a szoba konyhában
hogy szólni kellett baszki fürödj meg
mert büdös vagy vettem fogkefét
hiába meg új gatyákat a moshatatlan
rongyok helyett –

Kegyetlen voltam, de egyre többször volt
matarészeg és egyre ritkábban fénylett.
A három egyetem
ahol valamikor előadott megunta a linkelést
a meg se tartott órákat
a botrányba fulladt megtartottakat
kiesett az összes projektből
még azokból is, amiket ő talált ki... 

Kegyetlen voltam de leamortizált
hogy inni kellett vele
rá kellett gyújtani vele
nem lehetett leszokni tőle
a végén a könyveim adogattam el, hogy
legyen miből kölcsönadnom neki
baszott befizetni a rezsibe
nem fértem tőle hozzá a saját életemhez -

aznap volt, mikor Szókratészt végül kidobtam -
de mi a lófaszt csinálhattam volna?
mégis, mit tehettem volna
amikor legszívesebben mérget tettem volna a sörébe?


*


Megint világvége

Aznap volt, amikor kidobott
mert már nem bírta a szerencsétlen érvvel
a fejében csak úgy kavarogtak
az egymásba mosódó paradigmák
képlékeny és fuldokló elegyben –

Zaklatta, hogy nem képes lépést tartani
a gondolatmenettel. Elfelejtette a saját érveit.
Zabálni azt szeretett, húst, meg savanyú paprikát.
Egyszer csináltam neki zöldborsópörköltet,
de úgy nézte, mintha főtt szar lenne a tányérján.

És még ő igénytelenezett le engem
szóképtelen Közhely úr maga
egy két barbár versi ötletén túl a
Az éhezők viadala meg a
Bosszúállók papírvékony képregényes
mélységében feszelgett a lelke -

Izgatta a tudás? Hogy a fenébe ne!
Vakarta mint egy gennyedző sebet
érezte hogy érteni kéne a vajon-mit!
És közben mindenfélét az orrom alá
dugdosott: dolgot, izéket, érted?
Gyereklelkü totemfetisiszta
megnyugtatta a tiszta gatya.

Akkor nap volt. Tényleg.
S hogy velem aztán mi lett?
világvége… érted?

meghaltam bazmeg

az lett.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése