2016. február 19., péntek

Beszélgetés akadó forgás közben







Sopotnik Zoltán:
Hideg Gramofon


Soha nem vagyok fáradt a látomásokhoz.
„Kozmikus hóesés”, mondtam egy régi lakásunk 
ajtajában a kedvesemnek, pedig egyszerűen 
csak havazott. Arcomat az ég felé fordítva 
hagytam, hogy minél több hópehely rátapadjon. 
Láttam egy bolygóról fehér, vattaszerű anyagot 
lebomlani és örültem, hogy ennek semmi 
köze az értelemhez. Skótjuhászunk egyre el- 
szántabban körözött a csupasz meggyfa körül 
az udvaron. Hóesés ritmusára szaladó kutyát 
ritkán lát az ember. Egy gramofon hirtelen 
bekapcsolt belül: ott és akkor akadó tűvel, 
izgató, hideg harmóniával.



shizoo:
Akadó forgás



Nem a szavak kattintják egymást bennem, nem a
beözönlő képek; a látványon is keresnem kell az ajtót.
Látod? Esik - mondanám a kedvesemnek de túl
bonyolult még ez a könnyen nedvesedő mondat is,
hogy honnan érkezik. Láttam egy bolygó görbületét
láttam, ahogy forog, tudom: az eső is ívben, hiszen
elfordulunk alatta. Elfordulunk és ezért nem tudom
most éppen melyik szeretett halottam diktál, miközben
a macskám a lábamnál ülve beleszundikál
a figyelembe. Látod? Esik. Látszani nem látszik
de tudom, hogy ami itt körbefordul, az is
- kivétel nélkül - ajándék, és spirálba csavarodó
tűvel idéz harmóniákat.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése