2016. február 3., szerda

Marla nyomán, a lehetetlenről

"Tegnap este a fizikáról beszélgettünk itthon, a párhuzamos univerzumok elméletéről, és aztán később, a fenti idézet miatt arra gondoltam, a lehetetlen párhuzamos univerzuma a lehetséges. És fordítva. Mintha a világ mellett mindig volna hagyva egy kis hely, ahova belefér a gondolkodás, és mintha a gondolkodás mellé mindig beférne egy elgondolható világ is. Mintha azt mondaná Buber, az Én mellé mindig befér a Te. Nem tudom, tényleg ezt mondja-e, mert nehéz pontosan elgondolni, mit jelent az Énnel átellenben álló Te, de a dialógikus filozófia mégiscsak ráérez arra, hogy a világ elsődlegesen viszonyokból építkezik.
Volt régen az a gyerekjáték, ami gömbökből és pálcikákból állt. Az önmagában heverő gömbök és pálcikák nem alkottak érdekes formát, csak ha összekapcsolta őket az ember. Úgy képzelem el, a különálló játékdarabok a lehetetlen világ részei, az egymással kapcsolódóak pedig a lehetséges világéi."
(Marla Biedermann-Jones: A lehetetlen mellett)





Részecskék szerelme vagy
a lehetséges
kirakósában




színe:

a képzelőben ott egy újabb lehetséges világ. 
és ott a vele szemben álló másikban a másik.
lehetetlenben úszunk üveggolyón
a hasadásig.

lehetetlenben úszunk. a húsból 
rezgő kis nem látszó szárnyak nőnek.
abból támadt az idő, hogy jeleket
küldünk az időnek?

elgondollak - nem téged. egy lehetséges téged.
nekem te: elgondolhatatlan.
velem merülsz - de nem pont én lakom  
a benned formálódó gondolatban.

elgondolsz. egy lehetséges ént.
tévedés teremt, ha ráhibázol - engem?
nem gondolok bele. csak úszom veled egy
általunk elgondolt végtelenben.




visszája:

Kakukk, kakukk dalolász a Liget: a rések.
Bizonyos helyeken beszivárog a lehet még.
Ha volna dalolna Én-ekben Te-testköz fészek.
Én-közbe Te versus Te-közbe Én - ez Te-hetség.

Vagy Én-hetség ha már a fizika (szamár) Buberlik -
viszonyok között Én és Te forró iszonyban.
Képzelj egy máshogyan szájtépő lélekgigerlit.
Magával kéretlen szétréselt hasadt viszonyban.

Amit éheznénk lehetet-lenvászon szeretet-lenben.
Markolván tehetet-len vásott leheleteket a szóban.
Beszivárog a lehet még elfér a világgal szemben -
kakukk kakukk dalolász a Liget oszt jó'van.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése