2019. október 17., csütörtök

Beszélgetés elköszönők közt


Kovács András Ferenc: Bohócöröklét (Magvető, 2011)







Henrik bohóca búcsúzik

A Teremtéshez, és úgy általában
az Óceánhoz sincs semmi közöm se,
mólón sose lógáztam a lábam
sem föld-, sem ég-, se vízillat közösbe,
a Jóreménység csak naivitásom
foka, fakult hajók, ahogy a valóság
fosztja őket, szenny-mennyóceánon
az ég nem fújdogál papírvitorlát.
Nem úgy gondoltam egykor: élni kell,
s hogy így magához ízel otthonom,
nem rólam szólnak tékák, könyvsiker,
fejembe zárva zúg kolostorom -
       egy befelé morgó, méhkas Ezékiel,
       a küldetés lüktet, hogy végre küldjem el.







1 megjegyzés:

  1. A Közjáték kedvéért megfésültem:

    Tengerész Henrik bohóca búcsúzik
    (variáció Kovács András Ferenc Henrikére)
    Teremtéshez, és úgy általában
    Óceánhoz sincs semmi közöm se,
    mólón sose lógáztam a lábam
    se föld-, sem ég-, se vízillat közösbe,
    a Jóreménység csak naivitásom
    foka, papírhajókra írt bohóság -
    fosztja őket, szenny-mennyóceánon
    betű nem fújdogál papírvitorlát.
    Nem úgy gondoltam egykor: élni kell,
    semhogy így magához ízel otthonom,
    nem rólam szólnak tékák, könyvsiker,
    mellkasba zárva búg-zúg kolostorom -
    méhkas módjára száz Ezékiel,
    a küldetés dobog: végre küldjem el.

    VálaszTörlés