2013. augusztus 15., csütörtök

Éretlenek




Mindjárt vége a nyárnak
és én még nem vagyok érett.
Még az is lehet, hogy a végén
ilyen zölden vermel el a tél.
És nem csak én vagyok ezzel így.

Érés és nevelődés. Olyan törzsök
gyümölcse vagyok, amit már
alig neveltek. Szóródó figyelemben
szakított időben egyre kevesebbet
engem is - de szerintem téged sem.
S azóta ez az érlelő figyelem még
kevesebb lett, mert a nevelést
tanulni kell, ellesni miközben
rajtunk csattan - s ha nincs kitől
hát arra rakódik, akinek ez
pont nem lenne dolga.

A törzsök alig nevel, nem érlel
mindent az óvó, iskolázó napra bízna.
Csakhogy a gyarapító nedvek
figyelme nélkül a nap
túl korán szárít. Ízetlenül érik
- ha egyáltalán - a neveletlen.
Nincs zamata, csak híg leve -
alig lehet így a szél illatát
a zápor mosóerejét hozzákeverni
nem tudnak benne kapcsolódni az ízek.

Mindjárt vége a nyárnak és még
nem vagyok érett.
Vedd figyelembe mielőtt
óvatlanul leszakítasz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése