2016. augusztus 23., kedd

Nem közösül

kísérleti vers





az érintettek három százaléka -
behúzom a nyakam érzem ahogy suhog
itt köröz éhes megközelít a közélet -
behunyom a szemem és nem látom nem
látnak jaj csak nem látnak ugye nem
mert pici vagyok én és nem növök én és
így sem megy az élés -

gyűlölőkori pontossággal csap le rám:
az érintettek három százaléka -
és az is lehet, hogy felmegy ötre.
igazuk van igazuk van bár ebben
a kifacsart értékrendű fuharos korban
lóüti korban fennülalótetükorban
az alap volna hogy el se fogadd
igazad van nincs igazad -

soha el se fogadd gyanakodj ha dicsérik
szavad omlik ha dicsérik
képleted oszlik ha dicsérik
speciális esetévé lesz egy nem mért
rosszul mért mérlegenelférnemfér
újramegosztásfosztás gyűlöljmég gyűlöljmérés
fajba vezérelt áram rezgő
békhadak nyers combhada rángó
elinnenbárhova ideoda csángó
kimódolt osztófosztó
ideoda rángó csángót fosztó
megosztó örvénytörvényének -

vegyülő elemek csiszolódó fém
társadalomönmozgás minden foszlik
ha dicsérik "ezek".
mert "ezek" van, meg "azok" van, meg díjak
adományok dolmányok hagyományok
büszkén nemzeti ünnepben
verejtékrejtő hónaljelegancia van -

mindenbetegségtünet van. pedig
így nem megy az élés. egymás mellett
élés egy más mellett élés bárki
aki más mellett élés nem látják nem
látnak jaj hogy szövi át fosztott kis
nyomoruk az itt köröz éhes
lecsap és becsap és foszt -

az érintettek három százaléka -
a kultúránk felkent papjainak három
százaléka és lehet, hogy felmegy ötre -
a többi kuksol kussol nincs köze itt
már a köznek sincs köze vagy csak köze van?
falköz időköz közmunka közén
a kisközért időközén a pénzközért kimért kis
kéddekás köz üvegben?
a többi köz önbös?

soha el ne fogadd gyanakodj ha dicsérik
egyedül vagy nincs köz csak a rabló
pandúrok meg a körözés meg a behúzott
nyak - mert pici vagyok én és
nem növök én és így nem megy
innen nem megy innen
menekül az élés -

nem közösül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése