2016. április 24., vasárnap

Zen-fotók: Kiss Marianna (16.)


Kiss Marianna: Velence



Ha a figyelem semleges, ha éppen semmit nem akarunk még csak nézni sem, akkor önkéntelenül ösztönösen követjük a fény és az árnyék útjait. A másodperc töredék idejében mérjük fel a tér legsötétebb és legvilágosabb foltjait. Viszonylatként fogjuk fel a térben elhelyezkedő tónusbeli különbségeket. Tónusok vezetnek a tárgyi perspektívák rengetegében a legsötétebb és legvilágosabb között. Felületek, amelyek a fényforrás fényét tükrözik, szórják, eltakarják különböző mélységű és különböző minőségű árnyak tömegét vetítik. Olykor tónuskülönbségek végletei között hányódunk, ilyenkor a legsötétebb és legvilágosabb kettőssége irányít. 
Nádas Péter: Világló részletek. Egy agg fotográfus búcsúja az analóg fotográfiától (esszé, részlet)





városhajódon
úszó figyelem csobban
örökbe. képbe.

*

látványrétegek
alól kilátszó gesztus:
így készül a csend.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése