2019. április 26., péntek

Szocializáció (In memoriam De)


a kép illusztráció






őt képzeltem magamnak
az akváriumban
nyilván nem a
feketeszalagos és szivárványos guppikat
nem akartam Poecilia-változat
nehogy már
kishal

Hoplosternum littorale agyagszínű páncélosharcsa
eredetileg jól elvan az Amazonas az Orinoco a La Plata iszapos alján
mindenevő akárcsak én
béketűrő, de -
akárcsak én

hívhattam volna úgy, hogy De



nagytestű halakkal mondták a boltban apunak
de neki csak azért is megtetszett a képe
eredetileg jól elvan
ha az akvárium nagyobb egyenlő kétszáz literes
a miénk egyenlő volt vagy nagyobb
persze hogy berakta

béketűrő, De -
két nap zaklatás és hátuszony-tépkedés után
lepofozta a kötözködő Bletta splendens sziámi harcoshalat
hülye halpáva szerintem a szégyenbe döglött bele

szóval igen
ő volt a Főnök



volt hogy szökni akart akárcsak én, De
csak a padlószőnyegig jutott
órák múlva vettük csak észre

félig kiszáradt a szárazon, De
a bélrendszerén át a levegőből is felvehet oxigént
azt hittük annyi neki, De
két nap féloldalas evickélés után megint a régi volt

csak sajnos fogyatkoztak
az akváriumból a többiek



aztán apu megunta és nagybátyámék az egész
szenvedélyt átköltöztették magukhoz

és én csak a képzeletemben lettem egy
megkímélt állapotban lévő
kellően levegőztetett
zárt rendszerben Főnök

mert amikor kiengedtek a többiek közé kiderült:
béketűrő vagyok, de
inkább guppi

bár az aktuális akváriumban
épp megint
fogyatkoznak a többiek






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése