2019. április 14., vasárnap

Iskolaudvar

stílusgyakorlat




intermisszióban

aznap megbuktam ragyogástanból
gondolom tehettem volna mást
csak semelyik tehető nem hasonlított
a fényes gesztusokra

a kutyák megérzik a hamisat
a hátsó szándékot
azt nem hogy mi de azt igen hogy ott van
vörös posztó rókabőr szaga

ilyen hátsó szándékból elkövetett sompolygás
lettem aztán a végén de
a kutyákon kívül nem érezte más

te se vetted észre



egy közös fotón alibit magyarázok
és amikor a telefonoddal zsebre teszel
nem is tudod milyen gyúlékony anyaggal
próbállak oltogatni

zsebre teszed minden reggel és viszed
buktám letagadhatatlan bizonyítékát
ha elvisz az ördög ott marad
a keserű szájíze a szádban

pedig csak a megnyugtató hazugság-
változatát ismered a sztorinak
és azt is egy valójában kikódolhatatlan

posztmodern szorongásversből





szonettszerűben

megbuktam ragyogástanból aznap
fénytelenítettem egyet a szemeden
benne fakult a "látod vele nem
éreznéd magad úgyse szabadnak"

kerülőúton úsztam meg sodrás
kerülésében mint boldog amatőr
te sodortad a blázt aztán amitől
füstbe merült amúgy is borostás

dugd-el-az-arcom. és nem keresem
megfoghatóra gyúrt végét a dalnak
parázslik nyomd el gyorsan hevesen

és ha kerüllek szégyenszem elől
menekülne a rőt szőr-mély rozsdás
éhétől holtig rémült libabőr






haikuszerűben

hozzájárultál
egy tudatos létrontás
születéséhez

*

hogy lehettél
rókaszületés szájszagú
szülőszobája?







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése