2014. október 10., péntek

Péntek alól (slamverzió)


nézzétek. én nem vagyok jó tanú.

láttam a boldogságot tekerve és gyalog
áramlani az esti péntekelőket -
utcán sétafikáló, jóllakatott világra
látványra vakuzó, élményre, egymásra
éhes moccanásokat, utcazenében
fűszeres rafinált ízillatban
vendéglők és kifőzdék gőgős gőzében -
falat van itt elég, csak nekem jut belőle
kevés.

nem vagyok jó tanú. nem boldogulok.
a szétválasztással nem. hogy mi a világ
és mi a sötétsége.
hálnak az utcán. esznek bicskával hántott
műanyagból kolbásznak látszó mifélehúst.
cifra nyomorúságomnál, én vétkemnél
meztelenebb nyomor bűze körít.

nem vagyok jó tanú attól, hogy 
láttam a gazdagságot én: ketten volt 
másfél mázsa, ahogy önéheztető formált
segge és teremben fújt felsőtestcsatolmánya
összeizzadt egy béemvékabrió 
nyilvánosságában, ahogy minden 
pohár koktéllal lövi a selfit a bulinegyed
valamelyik teraszán.

nem vagyok jó tanú attól, hogy
látom: a költő sír, a madarak kirepülnek
a csukott ablakon, hiába vannak 
üvegre festve, az üveg folyton kiürül;
a romkocsmák közönségét, amint 
érthetetlen, hogy miért, de kimondott
szavakat hallgat és most 
éppen engem -

nem vagyok jó tanú attól, hogy
látom az ostobaságot csapatokban, ahogy
beözönlik a peremről és
kiharapná kisuvickolt jussát az örömből.
a gagyi kis tüskehajak apoteózisát -
őket sem érzem a magaménak
ebből itt igen kevés a magamé.
nem belülről látom. tehát
hiteltelenül.

nem vagyok jó tanú, biztos Úr
elvesztem a részletekben - rég tudom,
hogy helyettem sem fizeti senki, én
fizetek védelmi pénzt a nyugton
hagyásért, ezért vagyok ennyire
szürke és átlagos, annyira
szürke és átlagos vagyok.

nem vagyok jó tanú. biztos Úr
nem láttam az eseményt, csak a nyomait.
az is épp elég gyomorkavaró.
még jó, hogy tudom, hajnalban
tejszínhabos eperéggel kínál meg az
ébredés. nem vagyok jó tanú, engem
várnak otthon.

hagyjanak a magam ágyában ébredni és
vegyék el tőlem Uram, biztos Úr - a
keserű pohárt.

nem vagyok méltó a hajlékomra.

jöjj. és csak egy szóval mondd.

nem gyógyul az én lelkem, de
talán egyszer majd tanúskodik.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése