2012. december 27., csütörtök

Fordítás egy ismeretlen Shakespeare-variációból



...végigszuszogván kedvetlen telünk,
pengetvén időnek ritmusát
unott pofával rejtekszálakon -
a tavaszba térve végre fordulok:
elhatároztam, aljas leszek!
Nem, jó Izé, én nem leszek gonosz,
nem forr epémben hő királyi gél,
messze ködlik tőlem hatalom,
bírhatnám, szutyorgó vágyaik
árnyékát se hordom magamon!
Kik a seggből jó helyre potyogtak
gyakorolják majd ezt az ipart
vagy ha nem, hát a beleszarást,
azt ismerem jól, abban jó vagyok -

s nemkülönben rang és váll-lapok,
a társadalmi kápóság se izgat
a vezetés az al-tetű-fokon,
álljon be kinek hat anyja van
a nyelv-a-seggbe és a csizmatalp
közé szorult rendszerbe-daráltnak,
létrafokra hágjon, aki létre-
hozta annak idején a létrát!
Tetűhadseregben al-parancsnokolni
nem kívánok: káplári igény...

Elhatároztam: aljas leszek!
A gazemberségre telik itt
a napról napra tengődésnek alján.
S bevallom, a gonoszság túl sok is:
e feladathoz nincsen apparát
e fejben, s lejjebb nincs hozzá gyomor,
(nyomorból ékes vétkek nem születnek
csak a szokásos baltás borzalom...)
csak annyit rontok majd meg, mit elérek
s az aljasság ehhez untig elég.

Praktikákra unszol, erre készt
az emberek között foglalt helyem,
hogy szimatoljak patkánymód körül,
mocsokba túrva, mint ez: okos állat,
hírt tagadjak és rossz hírt vigyek,
szolgáljak undorbűzű ostobákat
(nevetve titkon törpe titkaik
s eladni annak aki többet fizet
e töpörödött anyóka-titkokat)
dicsőítsek ott, hol füst a dics,
fitymálhassam, markomba röhögve
azt, aki az aljassági verseny
keretében gyengébben muzsikál -
ganét kavarni, mondom, erre készt
a pálya szélén elfoglalt helyem -

s a célom? Ó hát hidd el: a szokásos.
Leszek én is ötperces celeb,
na, csak figyeld, hogy mi lesz itt tavasszal!
Az itt a tény, hogy megfojt a derű,
kötöz a béke, gyilkol a szelídség -
s valójában bármennyire félek
még egyszer nem leszek más aljanépnek
fülét-farkát behúzó Józsija.
Elhatároztam, megélhetési aljas
leszek, amint megenyhül az idő,
hátha úgy felérem vágyaim -

s hogyha nem? Hát megkóstoltam ezt is
az életsüteményből legalább -
tudni fogom hogy milyen az íze
az aljasságnak. Az is valami...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése