2019. január 1., kedd

Apokaliptikus monológ


Lori Nix: Library (apokaliptikus makettek, nézzetek rá)





jöttem a teljes értetlenségből
izomtibi folytonos tömegnövelésben
kudarcot vallva

mert csak az álomban
lelt meg tempót és
jóleső kimerültséget
az a levetett bőr



jöttem a látványosságból
amire a gyermek máig
ugyanúgy csodálkozna bennem

pedig már elette a kor:
savanyú levet ver
látvány pultján felejtett
álom babahúsa



jöttem szent rutinból
az élet megszokhatatlan
mint bor, nő, vagy az Isten

de kitartóan próbálkoztam
megragadni tükör előtt
kigyakorolt álom
spontán pillanatát



jöttem futásból
megmenekülések édes
győzelme elől

most is párnámba suttogom
futás közben beledobogja a szívem
életben nincs más álom
suttogja: élet, kegyelem!



jöttem halni akarásból
minden kísérlete halálfélelemből
állt

holott ölelni szeretett volna
maga bőrében nem férő
új sejthalált fröcskölő
gyilkos álom



jöttem új nap új év új élet
még nem volt szerencsém
a megsemmisüléshez

egy könyvtárnak képzelem ahol
minden könyv kinyithatatlan
nyirkot nyelt elfulladt betűkből álló sírkő
ahol nincs mit álomban lelni



jöttem megérni
hogy visszatérhessen belém
minden megélt tapasztalat

koszom és bűnöm és
minden kisszerű dicsőségem
csak álomban lelni beszélgetést
kinyithatatlan könyvek lelkével






- valójában a könyvet ajánlanám, s jobb híján az írásom róla - Hamvas Béla: Titkos jegyzőkönyv, második lépcsője az Apokaliptikus monológ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése