2017. január 10., kedd

Teljesség-átiratok (43.)


Sasa Gyökér képe




Az elmosódó határok
Aki elkezdi lebontani egyéniségét, mindjobban elveszti a határt saját és mások lelke között. Ha embertársa szemébe néz, megérzi annak érzéseit és felismeri: „ez is én vagyok”; ha egy kutyát megsimogat, megérzi annak egybemosódó világát: „ez is én vagyok”; ha egy bútort hosszabban érint, átveszi annak tagolatlan csöndjét: „ez is én vagyok”. Saját lelke már nem csak az övé s mindennek lelke az övé; minden átlátszó, mintha kristályból volna; egyszerre mérhetetlenül gazdag, teste-lelke felfrissül és egyforma örömmel tölti el a munka, pihenés, társaság, magány.
(Weöres Sándor: A teljesség felé)





egy reggel így
ébredek: padok lábánál
üres hó-papír.




ez is én - otthonosan
ismerős üresség.
kitelő élet
nem érzi a testét.

ez is én - elférsz
bennem. akárha
levelet gondolnál
puha nyárba.

ez is én - ez a pad.
meg a másik.
a kutya. vajon milyen
nyomon szaglászik.

ez is én - rejtőző
nyilvános foszlás.
egy másnap - titokban
fűborostás.

ez is én. ahogyan
érint. ahogy magadban.
rokonul a bennünk
tagadhatatlan.

ez is én. ahogy ez is
te. és még ki tudja ki.

egy csend. mikor
csak a sustorogva
lehulló hópelyhet hallani.





ma reggel bárki
nyomot hagyhat a hóban -
beleolvadhat






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése