2015. május 6., szerda

Beszélgetés, méltatlan (8.)

                                                             hard kier. hátrahagyott versek


Csajka Gábor Cyprian
forgókínpad (83-87a)
______________________________________________________



86

                                                             Dobai Péternek

A forradalmak s egy életterv között
csak dátumok, durée-k, ráfogás és ráfogottság
a helyzetekre - hogy azok helyből kitapossák
a lehetetlent... Talán a nők: tengernek öltözött,
kagylónak vetkezett bentlakóságunk - ha tényleg
így állunk -, ők lennének a néha-néha-élet
a forradalmak s egy életterv helyett?
- Hiába értelek, ha szeretem, hogy élsz.
S a mikéntjét, azt értem igazán hiába:
jól csinálod jöttöd - s eltűnésedet.
Hátaddal kísérsz egyszerre két világba -




shizoo

8

Nem ismerem a sejtek forradalmát -
az élethelyzetet, amely így babráltat, ennyire között
laktat - mikor holnapra nincs több terv, mint kötözött
sonkának a késsel... Ahogy ízre-rizsre göngyölöd az algát
olyanok a nők - sok munkával kimódolt falatka jó
az ízek által -, ez lázadásuk? Ez az általunk belakható
mindent csak sejtek szintjén forradalom?
- Én nem értem őket és most téged is alig.
a mikéntjét sem értem. Csak ezek a kódok,
jövetelek és eltűnések jelentenek valakit.
Nézel utánunk milyen méltatlan utódok -






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése