2019. február 7., csütörtök

Részletek egy lázéberségből








Több szorosan egymás mellett növő fa 
összegubancolódott gyökere között nem aludtam. 
Az éjjel. 
Gyökerek. Ha megérinted, mint az áramütés 
végigfut a kezeden a gondolat.
Ezek a fák bármilyen irányba nőhetnek. Nem is 
értem, miért voltam biztos a gyökerekben. 
Egyszerűen tudtam, hogy nem ágak. 
Ha megérinted, szaladsz a gondolattal 
végig, egészen a gyökerek gyökeréig.

A másik irányban fehér papírlap terül
a mindenek tetejére. 
Mindig van másik irány. Elviselhetetlen volna nélküle.
De tudtam, most nem emlékszem
hogyan néznek ki a betűk. Fehér papírlap terül
a bolygóm kijáratára.

Nehéz elviselni, ha tudod. Hányféle egymást fojtó
majomkenyérfa-gyökér szövi a bolygóm.
Az éjjel. 
Nehéz viselni. Hogy a tiszta lap
csak egy takaró. Akkor is, ha nem firkálom össze.
Ha megérinted, mint az áramütés -
de közte kell mászni, ott, ahol nincs fogása.
Csak ahol nincs fogása, onnan
engeded el a szőttest. Hogy aztán 
ne kelljen letakarni.

Eztán, ha tükörbe nézek, ezt a
rémületes gubancot látom. A szemem mögött a
kiirthatatlan gyökerek -
nem érinteni, közte mászni.

Azt hiszem, be kéne vennem a gyógyszerem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése