2014. január 1., szerda

Melyikünk




Szeder növi be a rácsot, a kerítést
a tisztem, hogy éltetem a szelídítést.
Szemedben fényt váltó makacs ösztön -
készenlét idegével kell lekötöznöm.

De nem látom jól már, ki zár itt be kit.
Ki etet, itat - a másik után aki almot takarít,
melyikünk. Szeder növi be a rácsot.
szelídítésem a vadabb állat vagy akarásod?

Ki itt a gondozó és ki a gondozott?
Megfékezni - akár ha magam - egyfajta kárhozat:
ami közöttünk csikorog, ami legjobban összeköt;
te vagy, vagy én lakom a rács mögött?

Karmunk alól kicsordul a szedervér -
én voltam, aki egykor cirkuszban szerepeltél?
Hajad gyapjába rajzol szerelmes jeleket
vagy irhám elektromos vad vágya csípi tenyered?

Szeder növi be a rácsot, a kerítést
a tiszted, hogy élteted a szelídítést.
Szememben villő, vér-ízbe fürösztött
vágyat kell készenlét idegével lekötöznöd.

Míg fel nem adjuk. Nehéz vérszagú éjen
pislogás nélkül egymás farkasszemében
majd megpillantjuk. Feladva, ami véd: a
kettőnk közül melyikünk a préda.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése